Svet-Stranek.cz
ŠKODA AUTO

Škoda fabia 1.4 MPI:Osobní stránka na adrese: tondas.diskutuje.cz

Škoda fabia 1.4 MPI

1. Zjištění rozdílů produkce kyslíku mezi jednotlivými válci – očekávali

jsme veliké kyslíkové šoky na lambda-sondě, protože motor měl velice

houpavý chod.

2. Porovnání trajektorie jehly vstřikovacího ventilu 1. a 2. válce – nehybný

vstřikovací ventil je jedna z velmi pravděpodobných příčin závady.

3. Zjištění možnosti nasávání falešného vzduchu vstříknutím speciálního

spreje zabraňujícího hoření, na sací potrubí při sledování signálu lambda-

sondy. Pokud se vstříknutý plyn dostane případnou netěsností do

spalovacího prostoru, lambda-sonda zachytí změny hodnot kyslíku ve

výfuku.

4. Porovnání kompresí ve válcích změřením el. proudu odebíraného

spouštěčem při startování. (Úbytek kompresního tlaku je méně pravděpodobná

příčina, protože nižší komprese nezpůsobí úplné selhání

válce. Tuto kontrolu ale lze provést velmi rychle, proto ji zde uvádíme.)

5. Test všech signálů zapalování na zapalovací liště. Jelikož však jde

o dvoujiskrové zapalování, nemohou vstupní signály, kostra ani napájení

způsobit vynechávání jednoho válce. ŘJ totiž ovládá jedním

impulzem tranzistor, který spíná zapalovací cívku společnou pro dva

válce. Napájení a kostra je dokonce společná pro všechny válce.

(Chtěl jsem jen svému svěřenci ukázat, jaké impulzy najde na pinech

svorkovnice zapalovací lišty.)

6. Test sekundárního okruhu zapalování pomocí speciálních zapalovacích

kabelů. Nakonec byla zvolena nejpracnější metoda, ve které se

projeví i jiné závady.